Klachtenregeling
Deze klachtenregeling is bedoeld om op een zorgvuldige en transparante manier om te gaan met klachten van deelnemers aan opleidingen, cursussen en trainingen die worden verzorgd door Summit Dentistry.
1. Defenities
- Klacht: Iedere uiting van ontevredenheid van een deelnemer over de dienstverlening van Summit Dentistry.
- Deelnemer: Een persoon die een opleiding, cursus of training volgt bij Summit Dentistry.
- Klachtbehandelaar: De verantwoordelijke persoon binnen Summit Dentistry die de klacht in behandeling neemt.
2. Indienen van een klacht
Een klacht kan worden ingediend door een deelnemer van een cursus of training van Summit Dentistry. De klacht dient:
- Binnen 30 dagen na de cursus te worden ingediend;
- Schriftelijk te worden verstuurd via e-mail: marco@summitdentistry.nl of via het onderstaande klachtenformulier;
- De volgende informatie te bevatten:
- Naam en contactgegevens;
- Naam van de cursus;
- Datum en locatie van de cursus;
- Duidelijke omschrijving van de klacht;
- Eventueel een gewenste oplossing.
3. Behandeling van de klacht
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht ontvang je een ontvangstbevestiging als je ons een e-mail stuurt. Als je de klacht via het klachtenformulier instuurt ontvang je automatisch een bevestiging. De klacht wordt binnen 15 werkdagen inhoudelijk behandeld. Indien dit niet haalbaar is, wordt de deelnemer daarvan op de hoogte gesteld met een nieuwe termijn.
De klacht wordt beoordeeld door de directie of een daartoe aangewezen onafhankelijke medewerker binnen de organisatie. Indien nodig wordt contact opgenomen voor aanvullende informatie of een gesprek.
4. Uitspraak en afhandeling
Binnen 4 weken na ontvangst ontvang je schriftelijk een gemotiveerde reactie op de klacht. Als de klacht gegrond wordt bevonden, wordt er een passende oplossing voorgesteld, zoals:
- (gedeeltelijke) terugbetaling van inschrijfgeld;
- herkansing of nieuwe cursusdatum.
5. Beroepsmogelijkheid
Als de klager het niet eens is met de uitkomst, kan deze bezwaar maken bij een onafhankelijke derde. Als onafhankelijke derde is bereikbaar Rob Kuijpers van Mediation Zwolle via email rob@mediationzwolle.nl. Kuijpers neemt hierover binnen 10 werkdagen contact op met een oplossing/voorstel om tot afhandeling te komen. De beslissing van deze onafhankelijke partij is bindend voor Summit Dentistry. Als de klacht hiermee verholpen is, wordt een afsluitend verslag gemaakt. De procedure is daarmee afgesloten.
6. Vertrouwelijkheid en registratie
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Klachten en de wijze van afhandeling worden vastgelegd en ten minste 2 jaar bewaard. Summit Dentistry gebruikt klachten als input voor het verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening.
Klachtenformulier
"*" geeft vereiste velden aan
Contact
Voor klachten of vragen over deze regeling:
Summit Dentistry
E-mail: marco@summitdentistry.nl
Datum laatste wijziging:
8-6-2025